Internationaal

Kippige spin

Zilver voor 'De kippige spin'
De
film heeft op het Tier- und Naturfilmfestival in Blieskastel zilver behaald.
De film gaat over de kruisspin en bestaat grotendeels uit macro-opnamen.

1-minuutfilm 'Free at last' genomineerd voor de Unica

Op het 1-minuut-NOVA-filmfestival won de film 'Free at last' van Joop Keus de 3e prijs! De jury mocht tevens 2 nominaties  uitdelen voor de UNICA (de 78ste World Movie Contest). Vanwege de internationale impact van Joops film ging één nominatie naar zijn film 'Free at last'.

Brons voor 'Im Wald mit den tanzenden Bäumen'

In mei 2015 werd het 37ste 'Tier- und Naturfilm Festival' met 35 films in Duitsland gehouden.
Jan van den Bos (HAF), tevens lid van de filmclub uit Blieskastel, heeft met zijn intrigerende natuurfilm 'Im Wald mit den tanzenden Bäumen' brons gewonnen.

'D
ie Leemputter Blaskapelle'
van Jan van den Bos heeft in 2014 driemaal brons gewonnen
.

Documentaire 'Nandi's Reis'
van Peter Goddijn en Frits de Sterke is door de NOVA uitverkoren om op de UNICA Nederland mede te vertegenwoordigen.