2018 - Awards (2)

Internationaal

World Minute Movie Cup: Unica-diploma 2016 voor 'Free at last'
Bij de in Roemenië op 25 augustus 2016 gehouden 1-minuutfilmwedstrijd van de
 Unica (WMMC) bepaalde de jury dat de film 'Free at last'
 tot de 16 beste
 60-secondenfilms behoorde.
 Weliswaar geen prijs, maar wel heel eervol.

Kippige spin 2x Zilver voor 'De kippige spin'
 Deze film heeft in 2015 bij de clubwedstrijd in Blieskastel zilver
 behaald en daarna op het Bundesfestival Saarland óók zilver.
 De film heeft in 2016 op het Tier- und Naturfilmfestival in Blieskastel eveneens zilver behaald.
 De film gaat over de kruisspin en bestaat grotendeels uit macro-opnamen.

1-minuutfilm 'Free at last' genomineerd voor de Unica 2016
Op 30 april 2016 vond het 1-minuut-NOVA-filmfestival plaats in Apeldoorn. Van de 47 films won de film 'Free at last' de 3e prijs! De jury mocht tevens 2 nominaties  uitdelen voor de UNICA (de 78ste World Movie Contest). Vanwege de internationale impact van de film ging één nominatie naar de film 'Free at last'.

Brons voor 'Im Wald mit den tanzenden Bäumen'

In mei 2015 werd het 37ste 'Tier- und Naturfilm Festival' met 35 films in Duitsland gehouden.
Deze intrigerende natuurfilm 'Im Wald mit den tanzenden Bäumen' heeft brons gewonnen.

In oktober 2014 heeft onze dier- en natuurfilmer in Blieskastel officieel de BDFA DAFF medaille in ontvangst mogen nemen van de voorzitter van AFW Blieskastel  voor zijn film “Die Leemputter Blaskapelle” en om mee te doen met de jaarlijkse clubwedstrijd.
Met zijn nieuwste film “Der Wald mit den tanzenden Bäumen” heeft hij goud gewonnen. Deze film gaat nu naar het Bundesland Saarland Festival en (als de film ook daar goed beoordeeld wordt) naar het Tier- und Naturfilm festival op 1, 2 en 3 mei 2015. Er werden 11 films gedraaid, waarvan er 2 goud kregen.

De film 'Die Leemputter Blaskapelle' heeft in 2014 driemaal brons gewonnen.

De film 'Sneeflöckchen' heeft in mei 2013 in Duitsland een bronzen medaille gewonnen.

De documentaire 'Nandi's Reis' is in 2011 door de NOVA uitverkoren om op de UNICA Nederland mede te vertegenwoordigen.

Op het Saarland Naturfestival 2012 behaalde onze dier- en natuurfilmer de eerste prijs met zijn natuurfilm 'Heide hinter Stacheldraht'.

Nationaal

Onze meest productieve filmer heeft op 23 april 2016 de 1ste prijs gewonnen bij de Non-Fictie-films op het ZH'12  Regiofilmfestival met zijn film 'Een ogenblik a.u.b.'

De film 'Greet' heeft op 12 april 2014 het Regiofestival van Zuid-Holland gewonnen. Behalve dat de film nu is genomineerd voor het NOVA Filmfestival in oktober 2014, heeft de film ook de Matt Gerritsen-prijs en de zaalprijs gewonnen.

De film 'Russisch Pensioen' is op het Regiofestival Zuid-Holland 2014 eveneens genomineerd voor vertoning op het NOVA Filmfestival 2014.

De film 'Mens durf te leven' heeft deelgenomen aan het NOVA Filmfestival 2013.

In 2011 ging de Publieksprijs op het Reisfilmfestival met de film 'Varanasi' van onze filmclub.

Test link