Lid worden?

Zoveel redenen om lid te worden van een filmclub…
Zijn er eigenlijk wel redenen om géén lid te worden? Wij denken van niet.
Filmen is prettig moeilijk. Of je nu een documentaire, familiefilm, vakantiefilm of speelfilm wilt maken, filmen is een verhaal vertellen. En dat is niet eenvoudig. Dat maakt filmen juist zo leuk! Dat daagt je uit om je te ontwikkelen.

Wat doen we bij de Haagsche Amateur Filmclub?
Iedere maandagavond is filmclubavond. Avonden, die zeer gevarieerd worden ingevuld: theorie-avonden, praktijkavonden, ledenavonden, wedstrijdavonden, filmuitstapje, bezoeken van andere filmclubs, soosavonden, feestavonden en nog veel meer.

Theorie-avonden: kennis maakt je film beter
Je honger naar filmkennis wordt gestild door deskundige gastsprekers  en ervaren medeclubleden. Tal van onderwerpen komen langs zoals filmanalyse, monteren, cameravoering, belichting, snijden in de beweging, het inspreken van een voice over, filmen in HD, geluid en muziek, visual effects. Onderwerpen te over. Daar haal je zoveel tips uit die je direct kunt toepassen in je eerstvolgende, weer betere film.

Praktijkavonden: doen is leren

Theorie in praktijk brengen is misschien wel de beste en ook de leukste leerschool.  Samen met je medeleden oefenen.

Ledenavonden: het moment waarop je hebt gewacht
Na lange voorbereiding is je film klaar en die wil je dan ook graag op een groot projectiescherm laten zien aan een groot publiek. Eindelijk wil je weleens applaus voor al je inspanningen. En desgewenst deskundige verbeteringsopmerkingen van je medeleden, waarmee je je
film kunt optimaliseren.

Wedstrijdavonden – test je vooruitgang
Met gezonde rivaliteit kun je je meten aan de films van je medeclubleden bij de jaarlijkse Clubfilmwedstrijd, de 1-minuutfilmwedstrijd, de documentairewedstrijd en de vakantiefilmwedstrijd. Beoordeeld door een deskundige jury resp. de zaaljury. Zo test je hoe je je hebt ontwikkeld ten opzichte van een jaar geleden. Als jouw film voldoende punten heeft gescoord kan hij worden ingezonden voor de Regiowedstrijd. En behaal je daar de top dan kan je meedoen aan een landelijke wedstrijd.

Filmuitstapje – één onderwerp, vele interpretaties
Vooral ‘s zomers worden filmuitstapjes gemaakt naar leuke locaties. Bijvoorbeeld naar Madurodam, Heempark, Beekse Bergen, de Biesbosch  en dergelijke. Gewapend met een idee, een verhaal in je hoofd of een draaiboek. Verrassend zijn de uiteindelijke films: zelfde onderwerp, maar veel verschillende films.

Feestelijke avonden – ontspannen gezelligheid
Feest moet er zijn op hoogtijdagen. Nu eens relaxed niet over film praten. Of toch wel?

Bezoeken andere filmclubs – kijk over de grenzen
Ter inspiratie worden af en toe zusterfilmclubs uitgenodigd
om hun mooiste films bij ons te vertonen en te bespreken. Heel verfrissend om kennis te maken met nieuwe ideeën en inzichten.

Aanmeldingsformulier

Klik hier voor ons aanmeldingsformulier. Je kunt dit uitprinten, invullen en meenemen naar de HAF als je lid wilt worden.

Copyright © 2013 - 2023. All Rights Reserved.  HAF - Haagsche Amateur Filmclub - Het Kleine Loo 1 (VUC-terrein) - 2592 BW Den Haag.  Privacybeleid.