Welkom enthousiaste hobbyfilmer!

Ontdek hoe leuk videofilmen is
Iets creëren. Wat is er mooier? Is dat de uitdaging die je zoekt? Een verhaal bedenken. Kostbare herinneringen vastleggen in je hart. Voor altijd. Mensen emotioneren met jouw filmtalent. Een videofilm maken die jou voldoening geeft en je vrienden laat lachen of werkelijk iets doet.

Iedere filmer is anders. Stel je eigen 'filmset' samen
Van spontane filmer tot minutieuze filmer.
Van solofilmer tot groepsfilmer. Iedereen heeft zijn persoonlijke wensen.
Kies je voorkeuren. De een verdiept zich in gecompliceerde filmmaterie, de ander houdt het graag simpel. Bij de HAF kies je je eigen 'filmset' uit de omvangrijke filmkennisbank, uit de samenwerking en ervaring van je mede-HAF-leden,
uit de innovatieve HAF-filmavonden, of de faciliteiten van aangesloten filmorganisaties
als ZH'12 en NOVA.

Ervaren vernieuwer

Wie zijn wij? Een van de oudste hobbyfilmclubs van Nederland. In 2024 92 jaar jong. Een grondlegger, waar enkele beroemde Nederlandse filmmakers ooit zijn begonnen. Onze klassieke ondergrond is de basis voor nieuwe filmontwikkelingen, zoals 4K en 8K, filmen met je telefoon en/of tablet, spectaculaire opnames met drones, kleurbewerking, green screen-toepassingen. Een club die in coronatijd gewoon is doorgegaan via Zoom meetings en daarvoor de Hogenbijl Stimuleringsprijs verwierf.
Nationaal en internationaal filmprijzen heeft gewonnen. Onlangs gedraaid op de NOVA met de film "das leben ist kein wünschconcert" ’, waaraan de meeste HAF-leden hebben meegewerkt. En ook de spectaculaire bergwandelfilm "Princely Hikes" van Peter Heemskerk en de humoristische 1-minuutfilm van Peter van der Klaauw. Is dat geen aardige achtergrond om je bij aan te sluiten?

Leren door doen

Dat is de leukste en snelste manier van leren. Om het veelzijdige filmen spannend te maken. Juist nieuwe ideeën zijn welkom.
Tenslotte wil iedereen zich graag ontwikkelen en een stapje zetten naar een hoger niveau. Filmideeën bedenken, scenario’s schrijven, camerastandpunten kiezen, met licht en geluid experimenteren, verhalend monteren, postproductie verfijnen, brengen een verhaal tot leven.
Zo worden je films boeiender. En krijg je er steeds meer plezier in.

Uitnodiging: 3 gratis filmclubavonden!

Als je dit allemaal aanspreekt: aarzel niet maak een afspraak om 3 HAF-filmclubavonden gratis mee te maken.
Gebruik daarvoor het
contactformulier. Ontdek wat de Haagsche Amateur Filmclub voor jou kan betekenen. Of kom een van de maandagavonden op de HAFclub Kleine Loo 1 (VUC)  Je bent van harte welkom! vanaf 19.30 uur

HAF hot links

NOVA site

Agenda 2024

20 april 2024 in theater "de Tuyter" in Krimpen aan de IJssel. Het Regio-12 filmfestival.

De beste films van de aangesloten clubs van ZH-12 worden getoond.